Mikael Mikki Ivovaara Eezy Personnel

Kaksisuuntainen asiakaskokemus vaatii ennakointia

B2B-myynnin osaaja ja vaikuttaja Mikki (Mikael) Ivovaara on työelämän konkari monelta toimialalta. Maaliskuun alusta Ivovaara astui Eezy Personneliin vastaamaan myynnistä ja asiakkuuksista.

”Asiakkaidemme liiketoimintasuunnitelmat ja tavoitteet johtavat työtämme. Nopeasti muuttuvat henkilöstötilanteet täytyy osata ennakoida ja hyvä kumppani on asiakkaan kanssa aina varautunut tulevaisuuteen. Samaan aikaan puhumme sekä itse että asiakkaidemme kanssa entistä enemmän hyvinvoivasta ja tasapainoisesta henkilöstöstä ja haluamme varmistaa, että osaajat pysyvät talossa pitkään.

Tällä toimialalla asiakaskokemus on kaksisuuntaista. On palveltava samaan aikaan ammattimaisesti ja laadulla rekrytoivaa asiakasta, mutta myös niitä kymmeniä kandidaatteja ja ehdokkaita, jotka kaikki pohtivat uutta suuntaa uralleen. Rekrytoinnin toimiala rakentuu vielä tänäkin päivänä aika perinteisten arvojen päälle. Henkilökohtainen luottamus ja suhde ihmisiin ovat edelleen tärkeitä, mutta digitalisaation ja tekoälyn hyödyntäminen tulee muovaamaan tulevaisuudessa toimialaa väkisinkin.

Asiakaskokemus syntyy hakijakokemuksesta

Vaikka hakijakokemus on ollut pinnalla jo useita vuosia, siihen täytyy satsata ja panostaa entistä enemmän. Tyytyväisimpiä ovat aina he, jotka saavat työpaikan, mutta kuinka jätämme positiivisen mielikuvan myös heille, jotka eivät tällä kertaa tulleet valituiksi?

Jos saisin ”taikasauvalla” muuttaa jotain toimialalta, poistaisin kaiken mystisyyden ja tekisin tekemisestä läpinäkyvämpää ja arkisempaa. On totta, että rekrytoijan omat verkostot ovat todella tärkeitä, mutta hyvät kandidaatit löytyvät monikanavaisesti. Verkosta, kontakteilta, LinkedInistä, osaajayhteisöistä ja avoimilta markkinoilta.

Osaajayhteisön merkitys kasvaakin jatkuvasti, kun hiljaisia hakijoita on yhä enemmän. Ihmiset kaipaavat työltään syvempää merkitystä ja korona on saanut monet katselemaan ympärilleen. Puhun tästä usein asiakkailleni, jotta he osaavat varautua mahdollisiin korvausrekrytointeihin nopeasti.

LinkedIn on itselleni merkittävä työväline, jossa ovat niin asiakkaani, hakijakandidaatit kuin muu verkostoni. Inhimillisyys ja hyvä vuorovaikutus täytyy tietysti paistaa läpi kaikesta tekemisestä, sillä ihmisten kanssahan tässä pelataan.

Eezy Personnelilla on valtava osaaminen suorahausta, rekrytoinnista ja henkilöarvioinneista. Myös uudelleensijoituspalvelumme kasvaa ja kehittyy vahvasti. Ison pörssiyhtiön verkostot ja tuki tuovat vääntömomenttia ja se oli itselleni vetovoimatekijä.

Eezyllä on potentiaalia palvella asiakkaitaan läpi liiketoimintojen, kun asiantuntijat, henkilöstöpalvelut ja monet muut liiketoiminnot sulautuvat yhteen. Kun strategiatyöryhmä ja henkilöstön avainpelaajat ovat samassa huoneessa, syntyy ihmeitä. Olin aidosti hämmästynyt, kuinka pitkä ja monipuolinen tausta ihmisillämme on. 

Syksyn yritysfuusioiden myötä Personnel vahvistaa asemaansa entisestään, kun alalla tunnetut Jaakko Lehto ja Promotive yhdistyivät Personneliin. Käymme talon sisällä jo dialogia osaamisen jakamiseksi ja vahvistamiseksi sekä parhaiden käytäntöjen yhtenäistämiseksi. Olemme aloittaneet työn tulevan kasvun varmistamiseksi. Tästä on hyvä jatkaa!”

Mikki

PS. Jatketaan keskustelua LinkedInissä!

Blogit